Skip to main content

berat mata memandang berat lagi bahu memikul


apabila terbaca saja berita yang mengatakan din beramboi kritikal dan berada di icu, aku memang rasa pelik dan tak sedap hati sbb tak pernah dengar yang allahyarham sakit sebelum nie. dan apabila hari kedua keadannya makin kritikal, terus rasa x percaya sebab terlalu banyak anggapan orang ramai terhadap penyakitnya.

dan keesokannya hari, aku cuti dan macam biasalah bangun lambat. bangun saja, terus bergerak ke rumah adik sebab dah janji ngan die nak keluar. dan macam biasa, aku akn on kan radio era dan tiba2 mendengar seorang pemanggil mengucapkan takziah. hati mula berkata2 takkan ditujukan pada din beramboi kot. tapi memang betullah utknya.

YA ALLAH, hampir menitik air mata ni kerana sekelip mata dia pergi. walaupun x pernah mengenalinya, x pernah berjumpa dengannya tapi disebabkan selalu tgk wajahnya di kaca tv dan mendengar lawaknya (setiap kali aku keje pagi aku mesti dengar riuh pagi ERA). aku jadik speechless dan tiba2 teringat anak2 nya dan isterinya. kalau kita yang x kenal pun sedih, macam mana ngan familinya dan orang2 yang rapat dengannnya.

nasi tambah: YA ALLAH, semoga arwah MIOR AHMAD FUAD MIOR BADRI dicucuri rahmat olehMU dan ditempatkan di kalangan yang beriman. aminn

Comments

Popular posts from this blog

tutorial shawl gaya shida

nak pakai shawl macam aku, tiru saja step by step, sangat senang dan cepat. selamat mencuba! 1) pakai inner cotton, (jangan pakai tudung, shida pakai tu sebab nak tutup tengkuk n leher). make sure tudung sebelah panjang n sebelah lagi pendek). 2) ambil yang pendek dan pinkan tudung macam dlm gambar, lepas tu betulkan ia mengikut keselesaan, 3) ambil yang panjang dan belitkan macam biasa, 4) semasa nak membelit, biarkan ia longgar macam dalam gambar, 5) pinkan tudung dengan jarum peniti di kedua-dua belah supaya tudung x jatuh dan lebih kemas. taraaaa, siap

luahan hati

malam yang gelap, aku keseorangan. adik dh tdo. semua orang (kebanyakannya) dah tdo kerana esok perlu bangun pagi untuk mencari rezeki. aku, masih lagi di depan pc kerana esok aku keje petang. nasib orang kerja shift kan. korang pernah x rasa hopeless sometimes. rasa sangat down, rasa seolah-olah hidup dalam dunia dah x ada makna. heh, bukan rasa x disayangi tapi rasa sangat benci ngan diri sendiri. x baik kan, astaghfirullah, memang x baik, aku tahu. kadang-kadang memang nak buang je perasaan ni tapi kalau tengok orang lain yang lebih berjaya, lebih bahagia, lebih cantik, lebih popular, lebih kaya, lebih tinggi pangkatnya, lebih handbag (ini pun nak bgtau ke) perasaan tu hadir dengan tiba-tiba. nak merepek lagi : ye, saya nak peot

meh cerita pasal CELCOM

adik aku pengguna maxis prepaid mama aku memang xleh berenggang ngan phone mama aku pakai celcom postpaid aku pakai celcom prepaid since all my fam use it (hp buruk aku tapi aku sayanggg) kenapa tibe-tibe nak cerita pasal celcom nih shida. hehe, sebab aku ada baca satu blog die bagitau kita punye blog ni kenale informative and ada tajuk jitu. contohla anda peminat Dato' Ct n dalam blog anda, semua cerita pasal Dato' Ct. so saper2 yang nak tau pasal dato' ct, masuk saja blog anda. or anda minat masak n kebanyakan cerita anda pasal memasak. tapi selang-seli la cerita lain k so, aku nak cerita pasal CELCOM. kenapa CELCOM? sebab i'm the biggest fan of celcom....ok, memang penipu besar (-_____-). aku adalah one of the ................... (isikan tempat kosong) celcom and senang cerita aku memang ada pengetahuan luas tentang celcom punye product. aku x nak cerita sejarah celcom sebab aku pun x hafal tapi celcom adalah company melayu. ye, sapa sokong melayu, pilihla celcom.......