Skip to main content

SALAM AIDILADHA 2011





Sama-sama kita hayati Aidiladha ini dengan menyingkap sejarah pengorbanan yang dilalui oleh Nabi Ibrahim, Siti Hajar dan Nabi Ismail. Betapa mereka sabar, yakin dan bersangka baik dengan Allah walaupun diuji dgn pelbagai ujian hebat. 

kalaulah kita manusia diberi dugaan sebesar itu iaitu dengan mengorbankan anak sendiri, cuba angkat tangan sapa yang sanggup. mesti ramai yang x sanggup kan. aku pun x sanggup tapi kalau kita betul-betul percaya janji ALLAH pati kita sanggup seperti apa yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim.

dugaan sebesar itu pun dia sanggup, tapi kita? x yah cakap kita lah, aku sendiri. haih, kadang-kadang aabila tengok orang yang dapat hidayah like pelakon Diana Amir atau gtarist Sham Kamikaze, aku rasa mereka bertuah sangat. aku rasa nak jadi macam mereka tapi orang kata hidayah ni kena cari, bukan datang sendiri, bukannya ia akan datang  bergolek-golek kepada kita. 

so, kepada semua SALAM ADILADHA untuk semua umat ISLAM di selueruh dunia especially my family, my relatives, my friend, my darling (customer) and everyone. 

Comments

Popular posts from this blog

tutorial shawl gaya shida

nak pakai shawl macam aku, tiru saja step by step, sangat senang dan cepat. selamat mencuba! 1) pakai inner cotton, (jangan pakai tudung, shida pakai tu sebab nak tutup tengkuk n leher). make sure tudung sebelah panjang n sebelah lagi pendek). 2) ambil yang pendek dan pinkan tudung macam dlm gambar, lepas tu betulkan ia mengikut keselesaan, 3) ambil yang panjang dan belitkan macam biasa, 4) semasa nak membelit, biarkan ia longgar macam dalam gambar, 5) pinkan tudung dengan jarum peniti di kedua-dua belah supaya tudung x jatuh dan lebih kemas. taraaaa, siap

luahan hati

malam yang gelap, aku keseorangan. adik dh tdo. semua orang (kebanyakannya) dah tdo kerana esok perlu bangun pagi untuk mencari rezeki. aku, masih lagi di depan pc kerana esok aku keje petang. nasib orang kerja shift kan. korang pernah x rasa hopeless sometimes. rasa sangat down, rasa seolah-olah hidup dalam dunia dah x ada makna. heh, bukan rasa x disayangi tapi rasa sangat benci ngan diri sendiri. x baik kan, astaghfirullah, memang x baik, aku tahu. kadang-kadang memang nak buang je perasaan ni tapi kalau tengok orang lain yang lebih berjaya, lebih bahagia, lebih cantik, lebih popular, lebih kaya, lebih tinggi pangkatnya, lebih handbag (ini pun nak bgtau ke) perasaan tu hadir dengan tiba-tiba. nak merepek lagi : ye, saya nak peot

meh cerita pasal CELCOM

adik aku pengguna maxis prepaid mama aku memang xleh berenggang ngan phone mama aku pakai celcom postpaid aku pakai celcom prepaid since all my fam use it (hp buruk aku tapi aku sayanggg) kenapa tibe-tibe nak cerita pasal celcom nih shida. hehe, sebab aku ada baca satu blog die bagitau kita punye blog ni kenale informative and ada tajuk jitu. contohla anda peminat Dato' Ct n dalam blog anda, semua cerita pasal Dato' Ct. so saper2 yang nak tau pasal dato' ct, masuk saja blog anda. or anda minat masak n kebanyakan cerita anda pasal memasak. tapi selang-seli la cerita lain k so, aku nak cerita pasal CELCOM. kenapa CELCOM? sebab i'm the biggest fan of celcom....ok, memang penipu besar (-_____-). aku adalah one of the ................... (isikan tempat kosong) celcom and senang cerita aku memang ada pengetahuan luas tentang celcom punye product. aku x nak cerita sejarah celcom sebab aku pun x hafal tapi celcom adalah company melayu. ye, sapa sokong melayu, pilihla celcom.......