Skip to main content

saper cakap makan senang?

ni makanan kampung siott, kononla tapi sbb makan kat chawan trs jd mahal...tsk

makanan kesukaan ramai, tom yam, ikan 3 rasa, ayam goreng kunyit, telur dadar n kailan ikan masin....brrppp kenyang alhamdulillah



kalau time tgh rasa duit x tau nk buat apa, pegila chilis makan, mmg berbaloii



perempuan mmg xleh dipisahkan ngan asam laksa...pergghh


betulla, makan mmg senang amik makanan, mskkan ke dalam mulut, kunyah lepas tu telan. tp yg susahnye nk makan kat mana n makan apa?

pening tau nk cr kedai makan kat mana? lebih2 lagi si bujang yg mcm aku (ditambah pula x reti masak n malas memasak...kehkeh). setiap hr x kirala kat opis ke kat umah ke mesti fikir nak makan apa n kat mana. betul x kawan2 yg bujang, yang dh kawin mgkin akn memasak kot

so, selalunya tempat makanan pilihan mestilah yg sama je hari-hari sampai waiter pun dh kenal anda, smpi kalau kedai tu buat renovation pun ada akan cepat-cepat notice, atau kalau pekerja baru amik order mesti kata dlm hati, x pernah nampak pun, mesti baru kerja...kehkeh

nasi tambah : tapi masih lagi bersykur sebab setiap hari dapat makan

Comments

Atiqah Adnan said…
huhuu sambal tumis cicah ngan ubi rebus tu taklah sesedap manee.. kan..? hehe
shidaidris said…
tau xper...mahal je kan, shida pun jarang mkn ctu, kalu terpaksa minum air saja...haha
Anonymous said…
yg dh kawen cam i pn mmg ke kedai makan everyday..ttp memikir nk makan ktne,makan ape..
huhuh

Popular posts from this blog

tutorial shawl gaya shida

nak pakai shawl macam aku, tiru saja step by step, sangat senang dan cepat. selamat mencuba! 1) pakai inner cotton, (jangan pakai tudung, shida pakai tu sebab nak tutup tengkuk n leher). make sure tudung sebelah panjang n sebelah lagi pendek). 2) ambil yang pendek dan pinkan tudung macam dlm gambar, lepas tu betulkan ia mengikut keselesaan, 3) ambil yang panjang dan belitkan macam biasa, 4) semasa nak membelit, biarkan ia longgar macam dalam gambar, 5) pinkan tudung dengan jarum peniti di kedua-dua belah supaya tudung x jatuh dan lebih kemas. taraaaa, siap

luahan hati

malam yang gelap, aku keseorangan. adik dh tdo. semua orang (kebanyakannya) dah tdo kerana esok perlu bangun pagi untuk mencari rezeki. aku, masih lagi di depan pc kerana esok aku keje petang. nasib orang kerja shift kan. korang pernah x rasa hopeless sometimes. rasa sangat down, rasa seolah-olah hidup dalam dunia dah x ada makna. heh, bukan rasa x disayangi tapi rasa sangat benci ngan diri sendiri. x baik kan, astaghfirullah, memang x baik, aku tahu. kadang-kadang memang nak buang je perasaan ni tapi kalau tengok orang lain yang lebih berjaya, lebih bahagia, lebih cantik, lebih popular, lebih kaya, lebih tinggi pangkatnya, lebih handbag (ini pun nak bgtau ke) perasaan tu hadir dengan tiba-tiba. nak merepek lagi : ye, saya nak peot

meh cerita pasal CELCOM

adik aku pengguna maxis prepaid mama aku memang xleh berenggang ngan phone mama aku pakai celcom postpaid aku pakai celcom prepaid since all my fam use it (hp buruk aku tapi aku sayanggg) kenapa tibe-tibe nak cerita pasal celcom nih shida. hehe, sebab aku ada baca satu blog die bagitau kita punye blog ni kenale informative and ada tajuk jitu. contohla anda peminat Dato' Ct n dalam blog anda, semua cerita pasal Dato' Ct. so saper2 yang nak tau pasal dato' ct, masuk saja blog anda. or anda minat masak n kebanyakan cerita anda pasal memasak. tapi selang-seli la cerita lain k so, aku nak cerita pasal CELCOM. kenapa CELCOM? sebab i'm the biggest fan of celcom....ok, memang penipu besar (-_____-). aku adalah one of the ................... (isikan tempat kosong) celcom and senang cerita aku memang ada pengetahuan luas tentang celcom punye product. aku x nak cerita sejarah celcom sebab aku pun x hafal tapi celcom adalah company melayu. ye, sapa sokong melayu, pilihla celcom.......