Skip to main content

food trending

hello everyone


how's your raya celebration. mine, sangat sedih since aku x balik kg. keje dan keje, haih, orang kata setiap manusia memang kena berkorban kan x kira banyak atau sikit sebab dari pengorbanan datangnya kejayaan, hamboiihh. inysa ALLAH.

kat sini memang x nak cerita pasal raya, nak cerita pasal trend. bukan baju saja ada trend tau, makanan pun ada. kalau baju, sekarang orang dok gila peplum, dari baju kurung kepada baju jalan-jalan atau baju kahwin semua nak peplum design.

kalau makanan pulak.......haaaaaaaaaaaa, xkan x tau. kita imbas semula

1) macaroon - sana-sini dok citer, aku mula-mula menatang apalah macaroon tu, ingatkan macaroni...kehkeh. tapi rupanya die jenis ala-ala dessert yang manis giteww. pendapat aku, makan jarang-jarang bolehlah, sebab manis dan harga boleh tahan mahal

nampak macam sedap kan. teringin nak makan macaroon kat london, ala apa pulak nama dia.....semua bgtau best

2) pavlova - aku ingat pavlova ni sejenis cake, like normal cake tapi dia pun macam ala-ala biskut. pernah try sekali je kat delicious, once again aku x berapa suka. tapi x taulah tempat lainada yang jual sedap.....teringin nak makan yang kat alexis.

pun nampak macam sedap kan lebih-lebih yang mak hanis zalikha buat atau kawan aku pun ada buat


3) rainbow cake - cantik dan sedap. tapi tapi kan sampai sekarang aku x cuba-cuba lagi....hahaha



4) red velvet - x kiralah cake ke cuppies ke memang feveret aku. tapi xderlah nak makan sentiasa, macam adik aku dia memang suka rv nieh, selalu mintak aku beli. banyak jugak tempat aku beli rv ni tapi kebanyakannya x sedap sangat sebab x moist. paling best bagi aku ialah kat bijoux cafe (kat bangsar village, tapi ada jugak branch kat lain)

masa aku kahwin pun, aku order rv cuppies...hehehe


ni rv cuppies kat bijoux

5) durian crepe -haaa, ni sekarang jadi fenomena baru. kat fb, berlambak orang dok post. so aku memang kena try. aku beli kat midvalley, hhmmm, biasa je sebab die sejuk. tapi ada satu kat midvalley jugak yang buat panas-panas. maksudnya dia buat upon request, so dia punya kulit, panas-panas. tapi diorang x panggil crepe, diorang panggil pancake.


ni durian crepe yang aku beli kat mid last week


Comments

Unknown said…
hye shida. blh tau x nama kedai yg jual durian pancake kat mid valley tu? thanks :)
Anonymous said…
dd nak sangat try pavlova.dah berapa kali paksa kakak buat.sebab sebelum ni rv,rainbow semua makan sebab dia yang buatkan..setiap kali nampak org upload gambar pavlova mesti rasa nak cekik2 org tu hahaha..
shida idris said…
ctzainal - dia stall je depan kfc, tryla nampak macam sedap. yang shida beli biasa je, sejuk

dd - tryla, xpun beli je...kekeke. shida rasa macam biasa je

Popular posts from this blog

tutorial shawl gaya shida

nak pakai shawl macam aku, tiru saja step by step, sangat senang dan cepat. selamat mencuba! 1) pakai inner cotton, (jangan pakai tudung, shida pakai tu sebab nak tutup tengkuk n leher). make sure tudung sebelah panjang n sebelah lagi pendek). 2) ambil yang pendek dan pinkan tudung macam dlm gambar, lepas tu betulkan ia mengikut keselesaan, 3) ambil yang panjang dan belitkan macam biasa, 4) semasa nak membelit, biarkan ia longgar macam dalam gambar, 5) pinkan tudung dengan jarum peniti di kedua-dua belah supaya tudung x jatuh dan lebih kemas. taraaaa, siap

luahan hati

malam yang gelap, aku keseorangan. adik dh tdo. semua orang (kebanyakannya) dah tdo kerana esok perlu bangun pagi untuk mencari rezeki. aku, masih lagi di depan pc kerana esok aku keje petang. nasib orang kerja shift kan. korang pernah x rasa hopeless sometimes. rasa sangat down, rasa seolah-olah hidup dalam dunia dah x ada makna. heh, bukan rasa x disayangi tapi rasa sangat benci ngan diri sendiri. x baik kan, astaghfirullah, memang x baik, aku tahu. kadang-kadang memang nak buang je perasaan ni tapi kalau tengok orang lain yang lebih berjaya, lebih bahagia, lebih cantik, lebih popular, lebih kaya, lebih tinggi pangkatnya, lebih handbag (ini pun nak bgtau ke) perasaan tu hadir dengan tiba-tiba. nak merepek lagi : ye, saya nak peot

meh cerita pasal CELCOM

adik aku pengguna maxis prepaid mama aku memang xleh berenggang ngan phone mama aku pakai celcom postpaid aku pakai celcom prepaid since all my fam use it (hp buruk aku tapi aku sayanggg) kenapa tibe-tibe nak cerita pasal celcom nih shida. hehe, sebab aku ada baca satu blog die bagitau kita punye blog ni kenale informative and ada tajuk jitu. contohla anda peminat Dato' Ct n dalam blog anda, semua cerita pasal Dato' Ct. so saper2 yang nak tau pasal dato' ct, masuk saja blog anda. or anda minat masak n kebanyakan cerita anda pasal memasak. tapi selang-seli la cerita lain k so, aku nak cerita pasal CELCOM. kenapa CELCOM? sebab i'm the biggest fan of celcom....ok, memang penipu besar (-_____-). aku adalah one of the ................... (isikan tempat kosong) celcom and senang cerita aku memang ada pengetahuan luas tentang celcom punye product. aku x nak cerita sejarah celcom sebab aku pun x hafal tapi celcom adalah company melayu. ye, sapa sokong melayu, pilihla celcom.......