huh, aku mengigau ke apa, 1 hari update 2 entry, xper, tengah banyak idea, kita layankan jelah ye
ko rasa dalam bisnes apa yang paling utama, x yah cakapla kualiti produk, marketing, network. aku tau itu semua memang penting tapi apa yang buat pelanggan lekat dan setia ngan anda. kualiti/servis yang anda offer samada terbaik atau terhampeh.
ni makanan wajib aku gi mamak, maggi goreng, x tau kenapa
aku memang minat berniaga, x yah tipulah, berniaga ni cita-cita aku paling ulung sebab aku memang x suka kerja ngan orang, aku x suka peraturan, aku x suka hipokrasi, aku x suka politik. aku cuma suka duit saja.
walau aku hanya berbisnes kecik-kecik saja dekat internet, aku memang plan nak besarkan bisnes aku lepas raya (baru dapat modal so doa-doakan ye plan aku menjadi). dah, aku membebel lain entry la pasal ni sebab panjang sangat.
korang suka pegi mamak x? kalau korang dok kl memang mamak ni orang kata ibarat gula dan manusia. eh apa kaitan, maksud aku manusia makan kat mamak, macam dia perlukan gula dalam hidup dia, hari-hari mau. mamak punya makanan bukannya sedap, dah boleh hafal pun, balik-balik lauk yang dah dipanaskan beberapa kali, segala jenis roti, segala jenis goreng-goreng yang xder lauk pun.
pemandangan biasa di kedai mamak
tapi peliknya, pegila mamak mana pun, mesti penuh padahal bukan murah sangat. kalau kat bangsar tu, ada je yang mahal tapi tetap ramai orang. sebab kenapa, satu je, servis cepat dan 24 jam. ko boleh buat dua benda tu, kompem kedai ko ramai orang. servis yang walaupun ramai orang, ko x yah tunggu sampai hampir sejam semata-mata untuk teh tarik
aku sebenarnya kesal dengan satu servis yang aku ambil. aku ada beli skirt 8 helai (aku ngan adik2 aku). janjinya 3 minggu tapi dah 2 bulan lebih masih x sampai. custom made katanya. yang buat aku kesal, aku nak pakai time raya dan satu lagi adik bongsu aku akan fly ke uk lepas raya, so kalau x dapat macam mana aku nak bagi?
kalau selepas raya, aku x dapat jugak, memang aku akan reveal the owner, maaf
Comments