Skip to main content

kegilaan mama aku terhadap kain

salam 16 ramadhan semua. amacam puasa, ok dop?

aku dibesarkan ngan abah dan mama yang bekerja. aku bangga jadi anak yang kedua ibu bapa aku bekerja sebab diorang bukanla yang jenis kerja x hingat dunia. mama aku keje kerajaan je kot. sharp kul 5 berdesupla balik. gle kau nak buat ot atau keje lebih masa, memang haram bagi mama aku.



ni je gambar aku jumpa mama aku dalam pakaian baju kurung, lain semua seluar

so, almaklumla mama aku orang kelantan dan kerja sana so pakaian sehari-hari adalah baju kurung. mama aku punya gile terhadap kain , kalau ko tengok koleksi baju dia, boleh menangis. dari aku kecik, aku dah tengok yang mama aku ni pandai betul bergaya (ni bukan sebab mama sendiri tapi pandangan akula).

dari dulu time bunga, labuci dan sekarang manik. apa yang mama akux try dan kain mama aku memang xder yang murah, semua nak yang ratus-ratus dan banyak ye. boleh dikatakan sebulan, mama aku jahit lebih berpasang-pasang baju. x percaya, datang umah aku...

sekarang mama aku tengah gila baju kosong thai silk dan dia akan jahit manik. tukang jahit manik adik dia sendiri yang x menang tangan menjahit walau customer hanyalah mama aku sorang. tukang jahit mama aku saja 3 orang.

tapi mama aku memang berjaya mempengaruhi orang lain supaya ikut gile sama dia. kawan-kawan mama aku yang satu opis telah berjaya dihasut oleh mama aku dan sekarang semuanya gila kain mahal macam mama aku. sebab tu mama aku suka datang kl sebab dia nak shopping gulatis dan jakel sambil beli kain untuk kawan2 dia jugak.

aku rasala kalaula semua baju-baju mama aku boleh ditukar ngan cash, aku rasa dah boleh beli audi satu.....haha

Comments

Popular posts from this blog

tutorial shawl gaya shida

nak pakai shawl macam aku, tiru saja step by step, sangat senang dan cepat. selamat mencuba! 1) pakai inner cotton, (jangan pakai tudung, shida pakai tu sebab nak tutup tengkuk n leher). make sure tudung sebelah panjang n sebelah lagi pendek). 2) ambil yang pendek dan pinkan tudung macam dlm gambar, lepas tu betulkan ia mengikut keselesaan, 3) ambil yang panjang dan belitkan macam biasa, 4) semasa nak membelit, biarkan ia longgar macam dalam gambar, 5) pinkan tudung dengan jarum peniti di kedua-dua belah supaya tudung x jatuh dan lebih kemas. taraaaa, siap

luahan hati

malam yang gelap, aku keseorangan. adik dh tdo. semua orang (kebanyakannya) dah tdo kerana esok perlu bangun pagi untuk mencari rezeki. aku, masih lagi di depan pc kerana esok aku keje petang. nasib orang kerja shift kan. korang pernah x rasa hopeless sometimes. rasa sangat down, rasa seolah-olah hidup dalam dunia dah x ada makna. heh, bukan rasa x disayangi tapi rasa sangat benci ngan diri sendiri. x baik kan, astaghfirullah, memang x baik, aku tahu. kadang-kadang memang nak buang je perasaan ni tapi kalau tengok orang lain yang lebih berjaya, lebih bahagia, lebih cantik, lebih popular, lebih kaya, lebih tinggi pangkatnya, lebih handbag (ini pun nak bgtau ke) perasaan tu hadir dengan tiba-tiba. nak merepek lagi : ye, saya nak peot

meh cerita pasal CELCOM

adik aku pengguna maxis prepaid mama aku memang xleh berenggang ngan phone mama aku pakai celcom postpaid aku pakai celcom prepaid since all my fam use it (hp buruk aku tapi aku sayanggg) kenapa tibe-tibe nak cerita pasal celcom nih shida. hehe, sebab aku ada baca satu blog die bagitau kita punye blog ni kenale informative and ada tajuk jitu. contohla anda peminat Dato' Ct n dalam blog anda, semua cerita pasal Dato' Ct. so saper2 yang nak tau pasal dato' ct, masuk saja blog anda. or anda minat masak n kebanyakan cerita anda pasal memasak. tapi selang-seli la cerita lain k so, aku nak cerita pasal CELCOM. kenapa CELCOM? sebab i'm the biggest fan of celcom....ok, memang penipu besar (-_____-). aku adalah one of the ................... (isikan tempat kosong) celcom and senang cerita aku memang ada pengetahuan luas tentang celcom punye product. aku x nak cerita sejarah celcom sebab aku pun x hafal tapi celcom adalah company melayu. ye, sapa sokong melayu, pilihla celcom.......