Sunday, April 4, 2010

berat mata memandang berat lagi bahu memikul


apabila terbaca saja berita yang mengatakan din beramboi kritikal dan berada di icu, aku memang rasa pelik dan tak sedap hati sbb tak pernah dengar yang allahyarham sakit sebelum nie. dan apabila hari kedua keadannya makin kritikal, terus rasa x percaya sebab terlalu banyak anggapan orang ramai terhadap penyakitnya.

dan keesokannya hari, aku cuti dan macam biasalah bangun lambat. bangun saja, terus bergerak ke rumah adik sebab dah janji ngan die nak keluar. dan macam biasa, aku akn on kan radio era dan tiba2 mendengar seorang pemanggil mengucapkan takziah. hati mula berkata2 takkan ditujukan pada din beramboi kot. tapi memang betullah utknya.

YA ALLAH, hampir menitik air mata ni kerana sekelip mata dia pergi. walaupun x pernah mengenalinya, x pernah berjumpa dengannya tapi disebabkan selalu tgk wajahnya di kaca tv dan mendengar lawaknya (setiap kali aku keje pagi aku mesti dengar riuh pagi ERA). aku jadik speechless dan tiba2 teringat anak2 nya dan isterinya. kalau kita yang x kenal pun sedih, macam mana ngan familinya dan orang2 yang rapat dengannnya.

nasi tambah: YA ALLAH, semoga arwah MIOR AHMAD FUAD MIOR BADRI dicucuri rahmat olehMU dan ditempatkan di kalangan yang beriman. aminn

No comments: