Skip to main content

hotel-hotel di malaysia

Assalamualaikum semua,

dah macam trademark pulak aku ye, satu bulan satu entry....kahkah. takperlah, janji update kan. harini aku nak cerita pasal hotel. sepanjang aku kerja tempat baru ni since 2014. banyak kali jugakla aku outstation disebabkan kursus, event dll tapi mostly sebab kursus lah.

so, alang-alang aku dah pernah stay kat hotel tersebut, meh aku share kebaikan/keburukan hotel tersebut supaya boleh dijadikan panduan bagi korang kot-kotla korang terfikir nak book hotel tu. sapa tau kan, almaklumlah sharing is caring. aku bahagikan ikut negeri ye.

1) KL/SELANGOR

HOTEL EVERLY, PUTRAJAYA.

best hotel ni sebab 5 minit je jalan kaki ke Alamanda. rate RM200 per night. tak taulah itu dah memang govt rate atau tidak. malam tu aku dinner kat restoran dia je. macam biasalah agak mahal, lebih kurang RM30++ per meal tapi sebabkan hujan dan masa tu Hadif kecik lagi, aku malas nak keluar. tapi aku tak bernasib baik sebab masa aku pergi tu, pool tengah under renovation. food selection untuk breakfast pun okay.





HOTEL SANI, KL

Al-kisahnya sebab aku ada seminar di PWTC. aku plan nak menginap di hotel kat Sunway Mall yang baru tu tapi hotel tu tak siap lagi (masa aku pergi ni awal tahun 2015). Nak menginap di Pacific macam mahal sangat (baikkan aku), so aku pilih Sani Hotel je. Rate per night RM150. Hotel yang biasa nieh, food selection memang limited lah kan tapi aku layankan je.

one thing yang tak best, iron kena share. maksudnya satu level satu iron. tapi masa aku pergi nasib baik bilik iron sebelah je bilik aku.



2) IPOH

KINTA RIVERFRONT HOTEL, IPOH

Hotel ni bukan setakat hotel tapi juga ada suites and apartment. memang besar dan best. yang paling best depan hotel ni banyak aktiviti korang boleh buat. pemandangan pun cantik. malam-malam kalau korang boring, bolehlah turun dan join aktiviti depan hotel ni. food selection untuk breakfast pun best.

rate per night aku tak tau sebab aku tak book hotel. aku pergi ada lawatan kerja dan orang lain yg tolong arrangekan.




3) SABAH

GRANDIS HOTEL, KOTA KINABALU, SABAH

Hotel ni best dia attach sekali dengan mall....kahkah. hotel tak luas sangat tapi rate agak mahal sebab attach dengan suria sabah mall. agak besar mall tu ye. so, malam-malam aku berjalan dari mall ke pasar philine. 4 hari kat sana sampai naik boring.

view cantik sebab tepi lautkan. rate rasanya agak mahal tapi aku dapat disc for govt rate so dapatlah RM250 per night. food selection pun okay.





4) PENANG

FLAMINGO BY THE BEACH

Hotel ni pun agak best cuma iron satu level satu hall. nyampah, dahla bilik aku jauh. kena queue nak menggosok. food selection untuk breakfast ok. bilik pun ok.  rate bilik aku tak tau sebab ni bukan company aku bayar, sponsored by others organization.





GURNEY HOTEL

Ni aku baru balik last week. bilik okay cuma tak ada paip dan hose kat dalam tandas tepi jamban. ayayaya....bencinya aku. nak kena cebok guna glass dan basuh dalam shower. bath tub kemain lagi besar.

rate rasanya RM200++ per night.





semua hotel di atas aku tak jenguk pun pool.....kahkah. memang cantik sebenarnya like grandis hotel tuh tapi tak taulah kenapa mungkin faktor usia atau sebab aku tak datang dengan family, aku memang malas nak mandi pool. except gurney hotel baru ni aku turunlah kejap sebab ada temankan sorang kawan aku yang suka sangat main pool.

bagi aku hotel yang bagus perlu ada ciri-ciri nieh:

1) tandas kena ada paip dan hose (orang melayu buang air kecik/besar guna air yang banyak)
2) iron dalam setiap bilik (tak perlu call request for iron atau queue)
3) variety food for breakfast
4) aircond yang boleh dicontrol temp
5) pool yang besar dan selesa for adult and kids


Comments

nora razalli said…
hotel sani tu nmpak real dia mcm hotel bdget je.
sebab hotel tepi jalan
kan?



JOM JOIN GIVEAWAY MG :)
http://melangkaugarisan.blogspot.my/2016/05/giveaway-comeback-cashmoney-by-mg.html

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066