Skip to main content

yes, miracle do happen sometimes

Assalamuualaikum dan selamat malam u olls,

how's everyone life? hopefully everything is great. korang percaya pada miracle tak? aku percaya tapi jarang benar berlaku kat aku. ke selalu jadi kat korang?

aku nieh tak pernah mengharapkan sesuatu yg ajaib berlaku like tiba-tiba jumpa duit tepi jalan dalam jumlah yg banyak (-__-)) atau apa-apalah yg mustahil coz im very realistic person. bagi aku, kalau nak kaya dan berjaya, kena berniaga bersungguh-sungguh tak boleh sekadar kerja makan gaji unless your salary is 5 figure income. itu oklah kan.

tapi sekali miracle do happen to me. mungkin bagi orang lain, ianya biasa saja tapi bagi aku ianya cukup luar biasa. tahun ni company aku have major changes whereby contract not been renew and the place will be close down. all the staff will be seperated by 2 places and 2 different companies.

so, memang banyak speculation, rumors, changes and bla..bla. sebagai pekerja kompemla kitaorg takut kan kot-kotla apa yg dinikmati sekarang makin berkurang, kalau makin bertambah ok lahkan. dalam semua orang dok kalut nak pilih company mana atau berhenti kerja cari kerja lain, aku sorang je dok relax. tak tau kenapa tapi aku tak bersungguh sangat, aku bagitau diorang kalau ada rezeki, adalah. kalau tak ada, aku berhenti

masa ni aku tak tak dipanggil lagi pun untuk interview tapi aku memang malas nak kalut ribut macam orang lain. tak taulah kenapa.

tapi tiba-tiba, mama aku mintak resume katanya nak apply satu kerja di satu badan berkanun dan mama suruh siapkan hari yg sama jugak. sebelum ni banyak kali dah mama aku mintak resume tapi memang susah aku nak buat tapi entah macam mana haritu aku berjaya siapkan dengan bantuan kawan aku on the same day.

lepas tu aku dipanggil untuk interview, aku pun fly balik dari kl ke kelantan tanpa appy apa-apa leave. aku cuma bagitau boss, aku kan cerita lepas aku balik. 

lepas pass first interview, aku dipaggil untuk second  interview dan alhamdulillah, syukur sangat aku diterima. pengambilan ni ialah pengambilan terbanyak yang dibuat iatu sebanyak 27 orang (pelbagai jawatan dari 41 hingga 11) tapi korang tau berapa ramai yang memohon semua jawatan tersebut. cuba teka




salah



salah



haaa...cuba lagi


70 ribu orang..haaa banyak tak

cuba memohon semua jawatan tersebut. korang bayangkan betapa banyaknya orang yang nak bekerja di sektor kerajaan apatah lagi di negeri kelantan pulak tu.

of coursela aku happy tapi orang yang lagi happy ialah mama dan abah aku. they seriously buat sembahyang hajat, bersedekah semata-mata untuk aku. abah aku akan remind aku hari-hari buat sembahyang hajat dan bersedekah. abah aku memang bersedekah hari-hari dan dalam jumlah yg besar.

korang bayangkan aku tak pernah bermimpi nak bekerja di sektor kerajaan since dah tua dan malas dah nak apply. masa mula-mula keluar uni, memang gila-gila aku apply tapi lama kelamaan dah beberapa kali ambik exam tapi tak pernah lepas, aku dah putus harapan.

so apabila dapat bekerja di kelantan, its not like dream come true but its liike money drop from sky...haaa macam tulah lebih kurang, macam ajaib. alhamdulillah sangat2.

so mulai ahad, aku dah start bekerja di kelantan dan sekarang aku stay ngan mama dan abah aku for the time being. im really grateful, subhanallah. thank u ALLLAH. thank u sooo much

thank u mama and abah aku. laki aku ikut sama, jika korang nak tau.

bawah ialah gambar hari-hari terakhir aku di kl dan hari-hari pertama di kelantan







Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066