Monday, July 2, 2012

JUNKO FURUTA


Aku x tau pun pasal pembunuhan junko furuta. serius, aku kadang-kadang noob sikit, so apabila baca kisah dia kat blog cik epal. i was like blank, bukan apa sebab benda ni langsung tak terjangkau di minda sebab ianya terlalu kejam.

banyak kali aku istighfar sebab x percaya ada kisah sebegini dalam kehidupan manusia dan yang peliknya penyiksa atau mereka yang terlibat hanya di hukum penjara beberapa tahun. so, bayangkan kisah ni pada 1988, yang menyeksa mesti dah bebas dari penjara. 

hanya kerana  mengreject salah seorang penyiksa, junko furuta di seksa sebegini rupa. dan aku x tau jugak kenapa dia boleh tahan sehingga 44 hari, kalau aku 4 jam pun dah mati kot.

Ini penyeksaan yang dia pernah dapat:



HARI PERTAMA: November 22, 1988: Diculik

Diculik.

Dirogol (lebih daripada 400 kali)

Kebuluran dan kekurangan nutrisi

Diberi lipas untuk makanan dan diberi air kencing sendiri untuk minuman

Dipaksa onani

Dipaksa berbogel di hadapan penculiknya

Dicucuh dengan pemetik api

Dubur dan kemaluannya dimasukkan objek asing



HARI KE SEBELAS: December 1, 1988: Dipukul dengan teruk berulang kali

Dipukul berulang-ulang kali

Mukanya dihadapkan ke lantai konkrit dan penculiknya melompat di atas kepalanya

Tangan diikat ke siling dan badannya dijadikan punching bag

Hidungnya dipenuhi darah yang banyak sehingga hanya dapat bernafas melalui mulut

Alat pengangkat berat dijatuhkan ke atas perutnya

Muntah ketika cuba minum air (perutnya tidak dapat menerima air)

Cuba melarikan diri dan dicucuh rokok di lengannya

Dituang cecair mudah terbakar di atas kakinya, kemudian dibakar (barangkali untuk mengelakkan dia melarikan diri)

Botol dimasukkan ke dalam duburnya, mengakibatkan kecederaan



HARI KE 20: December10, 1989: Tidak dapat berjalan dengan betul akibat kaki telah dibakar 

Tidak dapat berjalan dengan betul kerana luka terbakar yang teruk di kaki

Dipukul dengan buluh

Duburnya dimasukkan mercun dan kemudian dinyalakan

Tangan dihempap dengan objek berat dan kukunya dipecahkan

Dipukul dengan kayu golf

Rokok dicucuh ke dalam kemaluan

Dipukul dengan batang besi berulang kali.

Dipaksa tidur di balkoni dalam cuaca musim sejuk

Batang besi pemanggang untuk memanggang ayam dimasukkan ke dalam kemaluan dan dubur mengakibatkan pendarahan


HARI KE 30:

Lilin panas dititiskan ke muka

Kelopak mata dibakar dengan pemetik api

Dicucuk jarum di bahagian dada

Puting buah dada kiri di potong dan dihancurkan dengan playar

Mentol lampu yang panas dimasukkan ke dalam kemaluan

Pendarahan yang teruk di kemaluan akibat dimasukkan gunting

Tidak boleh membuang air kecil dengan baik

Kecederaan yang teruk sehingga mengambil masa satu jam untuk turun dan pergi ke tandas

Gegendang telinga mengalami kerosakan yang teruk

Saiz otak mengecut


HARI KE 40:

Merayu penyeksanya “bunuh lah aku dan biarkan semuanya berakhir”

I JANUARI 1989:

Menyambut tahun baru bersendirian.

Badannya sudah hilang rupa dan fungsi asal.

Tidak dapat bergerak daripada lantai.



HARI 44 (HARI KEMATIAN) January 4, 1989: 

Penculiknya memukul tubuhnya dengan batang besi angkat berat, menggunakan alasan kalah bermain mahjong untuk berbuat demikian. Junko berdarah dengan sangat teruk di mulut dan hidungnya. Mereka membakar muka dan matanya dengan lilin.

Cecair pemetik api disimbah ke kaki, tangan, muka dan perut, kemudian api dinyalakan. Seksaan terakhir Junko ini mengambil masa lebih dua jam. Tidak lama kemudian, Junko menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam kesakitan.



so, korang boleh baca abis x? aku baca sambil terbayang, rasa ntah xtau nak rasa macam mana. astagfirullahalazim. korang rasa macam mana?

3 comments:

Puan ddJaafar said...

menangis sorang2 depan pc.

shidaidris said...

kann, sangat-sangat teruk. x paham dan xpercaya ada orang dalam dunia segila ini dan ada orang sesekna ini. astagfirullah

Puan ddJaafar said...

seramnya la.kenapa la wujud orang macam ni kan?adui la.seksa membaca sampai habis.