Skip to main content

lawatan sambil belajar di aquaria & makan besar di pantai jeram

hello u ollsss,

ok, nak citer sikit la pasal hari tu, bila ye 2 hb hari tu aku ada pegi aquaria klcc ngan kawan-kawan kerja. so, sebab first time mak memang teruja tapi sayangnya x bawak camera since bateri kong and charger buat hal. sangat-sangat menyesal sbb xleh snap pics banyak-banyak.

aku dah la lama gila x pegi klcc, nama je dok pj, klcc pun susah nak pegi....kehkeh. so, masuk sana agak teruja sebab dah lama kan x jejak kaki. sampai pagi kot, dalam 10 lebih, tempat pertama pergi adalah roti boy sebab naik lrt kan. lamanya x makan roti boy.

sebab kan plan memang x makan lunch since nak makan besar kat pantai jeram (seafood for those who dont know), so kami makan berat pagi-pagi kat food court. aku ngan laki aku makan nasi ayanm, which is sangat tak best kat tekak aku. 

masuk kat aquaria...huwarghhhh teruja gila tengok semua binatang especially ikan. masuk-masuk je binatang pertama piranha, tapi gigi dia x tajam pun *mak tertipu selama ni*. lepas tu tengok belangkas, seriously sebelum ni aku x tau pun belangkas tu rupa macam mana, patutlah ada pribahasa sebab dia memang selalu berdua.  *macam belangkas*

binatang yang paling mengujakan of courselah pari yang besar dan ikan jerung. semua pakat wahhhh, hooooo masa dalam tunnel tu. tapi sedikit pening ye since aquarium, kaca dia kan tebal so kita dok bersungguh tengok, pandangan boleh jadi berpinar. tak taulah orang lain tapi aku memang pening.

tapi agak berbaloi la masuk cumanya kalau korang ada anak, make sure anak korang dah besar sebab kalau kecik sangat nanti kan die bukan tengok pun binatang-binatang tu sbb kawan aku bawak anak dia dalam stroller, dok membuta je kejenya....hahaha. nati anak aku dah besar, aku nak bawak...hehe.

dah lama x jumpa mek sebelah ni, dulu dia keje sekali ngan aku tapi dah berenti lama dah
tapi sekarang laki dia boss aku....x sangka kan. comel kan da

cantik kn

ikan ni sangat comel, nak bawak balikkk

ni kira kategori belut, hoiii asal awak comel sangat nieh...hehe

ni dah balik, nasib baik mak bawak coco crunch kalau x lapar dan poning

lepas tu kitaorang gi pantai jeram, makan ikan bakar. hayooo, sangat best sampaikan semua macam nak meletop perut sebab order banyak sangat. ko mampu makan sampai hampir RM500 untuk 10 orang makan.

Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066