Skip to main content

SECOND DATE WITH MAMA


hasil yg smpt diamik gmr, itu hanyalah sprh sj...hehe



busan tggu mama aku plh bj utk abah

utk kali yg kedua kitaorg g sogo coz nk beli bj for my abah coz my abah will fly to uzbec this march. 3hb, x tau nk kirim apa kat die......hhmm



from ariani...ngeh2


kegilaan mamaku


maya

4th, kitaorg gi maya (aku suke gak beli kain di maya) coz yesterday aku n my sis dh survey kain utk raya. then, suggest to my mum for my sis ipy n muni. so mama aku pun belile for both of them n at the same time die jgk tlh membeli sepasang kain (corak rimau). mama aku sgt gle membeli kain n believe me die ada beratus2 psg bj yg kalau korang tgk x sangka bj tue dpakai olh seorang steno sj.



jakel level 3


jakel level 1

second destination is JAKEL. yup dicnie aku beli sepasang bj italian cotton if not mistaken the name (lupadaa), harga die 42 semeter but lps tawar-menawar ngan lokman (one of the big boss there), die bg RM135 sepasang. aku amik abstract design same like my sis amik abstract coz kiraorg punye tema for raya thn nie abstract (haha...semangat gle nk raya). ohhh let me tell u about lokman, his only 22 years old, white, tall n very2 nice n helpful young man, kalau aku pegi JAKEL mesti cr die coz die akn bg special disc. then, dlm tue aku jgk rembat rainbow chiffon (ala yg dual tone color tue). aku amik black n blue black, my mum black n red n my sis black n turqoise. agk mhl 17 semeter n lining 7 semeter. then, teman my fren's sis beli bj pengantin di jakel tgkt 3...hehe. so saper2 yg nk kawin dtgler cni, mmg byk pilihan just that kena kuarkan duit ckitlarr.

third is ariani...haha. aku mmg suke pegi cni even tudung die mahal tp quality superb n design yg lain dr yang lain. x caya pegiler sana n compare the quality. di cni aku beli sehelai tudung ekin polka dot RM99, my sis also polka dott RM125 but different material n my mum plain color RM75.....but u can ask for disc :D


semua house

citer ni bersambung so for the next day kitaorang jln aroaund jalan tar sj coz mlm tu my mum n bro nk blk kelantan. our first destination ke semua house mkn kt food court coz dh pkl 12 so breakfast+ luch = brunch. (st je bnd yg aku benci di jln tar ni, tmpt mkn die x der yg best, yup aku mmg x suke mkn kt cni). then, jln dlm semua house, mama aku smpt merembat sehelai blouse from PSA COLLECTION, mhl gak blouse die like the branded one.

p/s: aku percaya pd alah membeli menang memakai coz i'm a quality person not quantity n that's y my stuff yg aku jual pun, i will put me as a buyer coz kalau bnd tue aku x berkenan, aku sdr xkan jual.

Comments

Atiqah Adnan said…
HI DEAR..~ ya lokman! hehe tulaa peramah kan dia.. tak sangka umO baru 22 tahun.. betOl jumpe dea mesti dapat harga yang baeeeekkk punyaa... masa kat level 3 untuk baju pengantin we ols jumpe ngan Pn. sHenaz.. dea pUn nice jugee... hehe sUke jakel!!
shidaidris said…
u pun kenal die gak ke? a'ah mmg muda n mulut die manis kan....suke pnggl mak merua n sayang...haha
shidaidris said…
sorry mak mertua kt semua ibu2
Atiqah Adnan said…
yup... masa cari baju untuk family fer my sis wedding... lokman treat us.. tUlaa dia panggil my mOm mak mertua... huhuuu..~
shidaidris said…
die pnggl semua ibu2 mak mertua apatah lg kalau bwk anak dara...haha
pujah said…
shida..bes nye shopping!!gulatis forever

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066