Tuesday, February 16, 2010

kalau orang jemput ke majlis kahwin, kena datang tau


aku selalu ingat pesan abah "kita kena memuliakan tetamu" atau "kalau dijemput ke majilis, kena berusaha utk datang, kalau x mampu datang hantarla wakil atau kalau x mampu jgk pergi selepas itu". sbb kenapa dalam ISLAM benda tu sgt penting and aku percaya and aku praktikkan sampai sekarang cume kadang2 kite x mampu nk penuhi semua jemputan, tul x?


itu aku faham tapi alasannya biarlah logik. kenapa aku membebel pasal nieh sbb last saturday aku n kawan2 aku pergi menghadiri kenduri kahwin one of my friend (ex-teammate), kitaorang mmg rapat and akhirnya die memilih untuk berkahwin and tinggal di jerantut. so, kawan aku yang sorang nieh, yang mula2 beria nak pergi batalkan pada last minute pada pukul 2 pagi dengan hanya menghantar sms.


sedikit bengang tapi apa boleh buat, itu pilihan yang die buat tapi aku tau kenapa die x leh pegi bukannya sebab yang die bgtau aku, tapi atas sebab lain....haih.


nasi tambah: menghadirkan diri ke majlis yang diundang, besar pahalanya

No comments: