Skip to main content

WEDDING STORIES 23: wedding colors

selamat malam semua. malam jumaat ni buat apa...kehkeh. amboiihhh lepas kahwin, terserlah kegatalan ko ye shida.

me now happy with my married life. rasa tenang dan hari-hari x sabar balik rumah...kahkah. yerlah, dulu dok umah sorang je sekarang berdua. dulu, kalau keluar balik lambat-lambat pun x kisah, sekarang rasa malasnya keluar baiklah lepak umah je. kalau keluar pun, nak cepat-cepat balik rumah since keluar-keluar ni dah bertahun-tahun buat masa belum kahwin.

now, i want to talk about the color that i choose for my wedding. untuk ketiga-tiga events, aku pilih dua color tapi untuk bersanding dan bertandang, color dia not as my dream *mak redha jelah sebab benda dah lepas kann*

1) akad - as everyone can see, i choose off white n lime green. why? coz off white memang sinonim kan dengan akad, rasa suci murni gitu, manakala lime green sebab aku x nak baju nampak putih sangat. plain white from to to toe. so, if we add colors, rasa lebih berseri gitteww.

tangkai bunga panjang sangat kan...kehkeh





2) reception - actually i want canary yellow plus with salmon pink. below is my inspiration. tapi ianya jadi agak berbeza due to technical problem. aku terbeli kuning jagung manakala tudung jadi salmon pink terang.




aku boleh terima lagi color tudung ni walau agak terang dari apa yang aku nak tapi tampalan lace ngan jahitan manik dia, serius aku x puas hati *kenapalah aku x terpk pakai macam ni je biarlah x nampak lace, lagi kemas kot*

3) second reception - i choose peach and grey. tapiiii malangnya ia jadi lain sebab mula-mula aku beli kain lycra but since my tailor bagitau yang lycra akan membuatkan baju nampak x menyerlah, aku pun beli chiffon. tapiiii masa nak beli tu lah, xder kaler peach dari low end hingga high end kedai, nagoya, kamdar, gulatis semua. aku masa tu dahlah nak cepat-cepat, last-last aku masuk gulatis kedua, baru jumpa tapi kaler peach dia memang agak terang.

sebab nak cepat + malas nak pk dah + letih, aku pun beli je. dan memang agak berbeza ngan kaler hubby tapi biarlah. malas dah nak pk.

this is my inspiration color

mine, x jadi sangat kan.
btw, aku x ada majlis bertandang sebenarnya sebab memang x plan pun nak buat majlis belah lelaki, tapi since family hubby nak jugak buat makan-makan, xkanlah aku nak pakai baju biasa kan. so aku buat lah baju ni dan boleh pakai nanti raya...haha




DAN








 for b2b, untuk wedding 2012 and 2013, pilihla color yang cair, pastel atau masam for ur wedding. mesti meletop

hijau masam, super love


gold masam, baju meletop kan

mint atau macam turqoise cair

curi dari blog rina. suka gila baju dia dan color. nude plus black. sooo elegant
cantik kan semuanya. trylah for ur wedding nanti :)



Comments

reena said…
I love love love all your bajuuusss! Color cantik gila laaa. Tak nampak apa kurang pun. Semua nampak perfect!

P/S: Eh, baru perasan ada pic kita laa. Hihi. Bangga plak rasanya :p
shida idris said…
hahaha, tq reena. yeke, kita rasa macam x cantik sgt sbb lain dengan kita nak....tapi yelah kita redha jelah

kita suka gila baju akad reena. serius nampak grand

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066