Skip to main content

ku berserah

arini nk bercakap persoalan yg agak berat ckit sbb dh lama x merepek nieh. geli kewww....haha. aku pun dah geli cume aku kdg2 pelik n tertanya kenapa ALLAH jodohkan kite ngan "dia". bukan dgn org lain? kadang2 ALLAH temukan kite ngan org yg salah terlebih dulu, lps tu baru berjumpa ngan pasangan kite ys sebenar kan. kdg2 kite terpaksa menderita dulu beberapa kali, then baru menemui kebahagiaan yg sejati.

pernah x terpk perempuan yg menjadi isteri kedua or ketiga ataupun keempat, walaupun bknla kehendak diorang sgt tp disebabkan jodoh mmg x mampu nk tolak. yeah, one of it cinta, tp kalau dh jodoh mcm mana benci pun, mcm mana lari pun kite tetap ngan die kan. mcm aku melihat mama abah aku, mmg aku akn pelik knp mereka berdua dijodohkan (pelik pulak kalau x , aku ni x wujudla...haha). yeah, agak pelik sbb my parents totally different in many ways.

tertanya jgk aku kalau nk cari pasangan cr yg lebih krg sama ke atau cr yang byk beza br bleh bahagia? pening kepala nk pk cumenya yg pasti antara kite ngan pasangan walau sama mcm mana sekalipun atau terlalu jauh bezanya, yg plg penting kite bleh berkomunikasi ngan baik. sbb knp? bgku komunikasi sgt pntg sbb tanpa comunication yg baik mmg hub bleh jadi masalah.

sampai saat ni hati aku, mind aku still lagi tertanya2 siapa pasanganku. x tau kenapa, tp aku benci ngan persoalan ni. aku mls nk pk lagi cume nk tunggu ianya terjadi. ya ALLAH, permudahkanlah segala-segalanya untukku.

nasi tambah: berserah saja.

Comments

Kapten Luffy said…
jgn pikir

datang gak tu
shidaidris said…
bukan nk pk sgt, tp sbb ada push dr pihak ketiga n sbb usia pun makin lanjut...haha
Atiqah Adnan said…
itu namenye ujian sayang...
Allah itu adil.. bila kita jumpe orang yang salah kita akan jadi lebih berhati-hati dalam hubungan...
kita tak semudahnye akan mengharapkan sebuah hubungan itu akan kekal abadi.. dan Allah sayangkan kita.. DIA hanya mahukan yang terbaik untuk kita... kta hanya perlu bersyukur dan merenung setiap yang berlaku pada kita kerna semuanya ade hikmah...

yerp.. bila ada kekurangan pada pasangan kita, jadi kita kena cuba terima dan tutup kelemahan yang dia ada dengan kelebihan yang kita ada.. itu barulah saling lengkap-melengkapi.. komunikasi ye sangat penting...dari situ kita akan faham ade cara yang baik yang boleh kita gunakan selain bertekak, bertikam lidah dengan pasangan kita..

shida tak perlu mencari cinta kalau diri tak yakin... just biarkan ianya datang sendiri..berdoa lah untuk yang terbaik ye shida... insyaAllah... jauh mane pun kita yakin ia akan datang juga kt shida dengan kuasa Allah k...shida punye banyak masa untuk diri sendiri..kan..? so enjoy urself ya dear!!!
shidaidris said…
terharu dengar u ckp mcm tu iqa, really appreciate. i xnk jd yg dikejar x dpt, yg dikendong berciciran. tp i pun x phm knp dlm hati i byk ruang. i dh setia ngan die selama 8 thn tp hub i ngan die x der perkembangan sdgkan i nk security. u phm kan? tu lah, i nk enjoy ngan my life jelah
Atiqah Adnan said…
yes saya faham..
beselaa tu kan dear..
bile kita mengharapkan sesuatu bukan semua yang dapat kita miliki kan..?
just be yourself k dear..

heheheh

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066