Monday, November 14, 2011

artis = model/ikon, seriously?

selamat malam semua

arini aku nak membebel pasal artis. topik yang amat disukai oleh semua, ala macam aku x tau ada sesetengah tu memang pasal artis up to date kemain lagi....aku pun suka jugak, benda lagho sapa yang x suka kannnn



cumanya arini aku bukanlah nak cerita pasal artis, ishh aku ni bukannya wartawan hiburan yang tau semua pasal artis. aku nak cerita pasal peminat artis. boleh x kalau minat artis, anda minat sebab bakatnya saja bukan sebab pribadinya atau pasal benda-benda lain.

contoh paling mudah, fasha sendat eh fasha sandha. korang suka x lakonan dia, best kan? dan dia salah seorang artis yang popular dan juga laris. x percaya, bukak je tb berapa banyak cerita yang dia berlakon. sebab kenapa orang tetap ambil dia berlakon walau cerita pribadi dan kehidupan sosial dia sangat teruk dan selalu diperkatakan ramai.

sebab dia memang betul-betul berbakat dan berdisiplin. pernah dengar dia buat masalah dalam kerja? xder kan so kalau betul korang minat fasha, biaq pi (cakap kedah la pulak) la dia nak seksi ke, nak bercinta ngan jejai ke, nak main-main ngan botak ke. sebab itu kehidupan pribadi dia. 



 diana amir ni dulunya bukan main lagi seksi tapi tengoklah sekarang, x ada angin x ada ribut bertudung. kemas dan cantik pulak tu. ada dia bgtau sebab dia bertudung, sebab dia dapat mimpi yang sama 3 hari berturut-turut tentang kiamat. bukan sebab peminat yee


tengok datuk ct, walau dah lama dia bertudung tapi yelah sampai sekarang x bertudung dengan lengkap (orang kata tudung macam nak x nak je sebab rambut tetap nampak). berapa ramai peminat kutuk imej bertudung dia ni tapi ada dia kisah. x pun kann sebab ini diri dia, sebab kalau dia nak berubah betul-betul bertudung litup, bila-bila masa je dia akan buat cuma dia yang x nak.

pleaselah, minat artis tu biarlah sebab bakat dia samada dia pandai berlakon, menyanyi, mengacara dsb. kehidupan dia di luar bidang lakonan, boleh nak ambil tahu tapi jangan over sampai nak cerca, nak kutuk, nak hina dsb. dan jangan jadikan artis sebagai ikon atau model sebab mereka memang x layak (aku pun x pasti ada atau tidak yang layak tai rasanya ada).



yuna pun sama, orang kutuk dia sebab pakai turban dan pakai makin seksi. sebenarnya ramai je macam yuna pakai tudung tapi pakaian masih x sempurna, macam aku. nak berubah, xleh nak tipu diri sendiri. bukan kata nak menidakkan, tapi xkan nak pakai tutup litup tapi sebenarnya x ikhlas. so biarkan jelah apa orang nak kata kan

artis pun manusia biasa je, cuma kerja diorang berlakon/ menyanyi dan dikenali. itu je yang membezakan. sebab aku tengok x ada lagi artis yang berubah disebabkan peminat. semua artis aku tengok yang berubah ke arah kebaikan semua disebabkan sendiri nak berubah atau mendapat hidayah. so peminat bolehla berhenti mengutuk cuma berdoa sajalah semoga artis kesayangan masing-masing berubah.

so, kepada peminat artis di luar sana x kiralah sapa artis kesayangan anda. sila chill k, jangan tensi dan fanatik sangat k

No comments: