Sunday, October 31, 2010

kelate wonnnn piala malaysia

ni baru tingkat bawah ye
stadium ada 3 tingkat
penyokong kelantan dlm 60ribu


sebelum bertolak

aku x tahu nak cerita macam mana perasaan seorang rakyat kelantan yang sangat menyokong pasukannya dan sanggup bersusah-payah pergi ke stadium bukit jalil walau tau keadaan di sana sangat sesak. tapi demi pasukan tercinta sambil mengharapkan kemenangan sebab bukan mudah ye nak masuk final, aku pergi ke stadium bukit jalil semalam.

sanggup tu beli cardigan mng baru warna merah, pakai inner merah putih untuk menunjukkan aku memang penyokong kelantan. dengan sedikit kesusahan (disebabkan awal2 dah beli tiket tapi x jumpa ngan kawan yang pegang tiket dengan talian memang x boleh call), aku pun beli tiket lain dengan harga jauhhh lebih murah....menyesal beli tiket

lepas tu cari tempat nak duduk, memang malanglah sebab semua dah penuh so merempat jelah kat celah-celah tapi alhamduliilah tiba2 ada satu pakcik tu bangun dan bagi aku tempat (semangat nieh cerita dari awal sampai akhir). game bermula, biasala semua macam nak gle dan menyorak apabila pasukan kelantan keluar.

separuh masa pertama, neg 9 berjaya menjaringkan gol disebabkan penalti dan semua penonton macam nak gle (penyokong kelantan kalau x puas hati atau gembira akan pasang mercun). tapi ble tiba masa kedua, hairuddin dan pya berjaya menjaringkan gol.....sorakan penonton memang x yah nak cakap, memang semua bertempik sampai nak hilang suara.

so, keputusannya 2-1. kelantan menang walau x pernah sekalipun menang sebelum ni untuk piala malaysia. me proud of uuuuuu

nasi tambah: sampai sekarang aku masih lagi senyummm

2 comments:

y i en j r said...

yeay!!! akhirnya setelah 89 tahun penantian, kini Piala Malaysia berjaya menjadi milik Kelantan ;)

shida is my name said...

yeee yiennn dan kita ada sama2 di padang sebagai saksi kemenangan...hehe