Skip to main content

pekung di dada janganla dibuka ye

emua mesti seronok kan nak puasa. eceh, semua pakat2 dah rancangkan esok nak bukak puasa ngan apa, nak bersahur kat mana dan nak terawih ramai-ramai. sayangnya aku xleh puasala.....uuppsss terbukak rahsia

dah bukan nak cerita pasal puasa, nati next entry aku cerita pasal satu benda yang berlaku di sekeliling aku yang aku x berapa berkenan. ni tentang perempuan la, sebab aku perempuan jadi aku paham isi hati perempuan. aku faham jenis perempuan yang kalau boleh nak menyeksi je 24 jam, dia nak tunjuk segala apa yang ada dan dia memang x ada perasaan malu tapi bangga.

serius, aku faham sebab aku pun perempuan tapi sentiasa ada benda yang STOP kan aku. of course the major reason is agama tapi sekurang-kurangnya biarlah ada perasaan malu pada orang....x paham ke meh aku cerita?


1) perempuan yang pakai singlet atau baju tiada lengan - kalau aku free hair aku pun akan pakai tsirt yang xder lengan ni tapi aku sedar diri sebab tangan x cantik dan ketiak pulak *hukhuk*. ketiak yang cantik adalah ketiak artis yang telah dilaser so kalau ketiak anda putih dan tiada bulu setelah dilaser, sila tunjuk tanpa rasa malu

tapi kalau ketiak pun penuh ngan bulu like hutan khatulistiwa, tapi dengan bangganya pakai baju tiada lengan....korang nak tunjuk apa sebenarnya?

2) seksi tak kira tempat - contoh yang paling ketara, bulan ramadhan dah start so korang pun semangat berpuasa tapi dengan semangat pegi bazaar ramadhan. pakai legging paras lutut dan baju singkat. aku x der masalah pada perempuan yang pakai seksi tapi tengok tempatla like bazar ramadhan pun nak seksi, kadang-kadang pegi pasar malam pun nak seksi, pegi makan keda tepi jalan pun pakai mini skirt ngan singlet

naik juling mata orang lain tengok kamu, walau ini kl tapi rasanya majoriti ramai yang islam kan, kalau nak pakai seksi jugak, sila pakai kat tempat yang sesuai ye
scar dia xderla nampak sangat

3) perempuan yang pakai mini skirt dan short pant tapi betis dan peha berbulu tebal atau penuh scar - korang pernah x tengok orang yang nak seksi tapi kelihatan sangat seksa di pandangan mata kita? yup, aku dok kl pemandangan ni terlalu biasa bagi aku especially chinese memang akan pakai tshirt ngan seluar pendek ke mana-mana. tapi perasan x dia punya kaki licin, tiada bulu dan bersih dari sebarang noda dan dosa.

kalau tengok pun mata kita x berbulu tapi pernah tak tengok orang yang nak juga pakai seksi tapi bulu dah macam bulu ketiak lelaki dan kaki pulak kadang-kadang penuh parut syiling 10 sen, 20 sen dan macam-macam lagilah jenis parut. tapi diorang sampai hati nak tayangkan pada semua?


4) pakai baju sendat dan legging tapi badan besar - no offense ye pada yang berbadan besar, aku ni bukannya nak kutuk orang badan besar. aku memang xder hal tapi kadang-kadang aku rasa ada perempuan yang berbadan besar tapi masih lagi nak tunjuk yang dia tu over confident dengan memakai tshirt ketat dan legging

ya tuhan, pemandangan yang sangat menggelikan, baju tu boleh nampak ngan jelas bonjol2 dan lebihan lemak dan tolongla legging tu dah macam nak terkoyak pun ada. tapi boleh jalan ngan bangganya sambil cakap dalam hati " walau aku gemuk, aku pun boleh bergaya macam orang kurus". nak tanya keyakinan tu hanya datang dari pakaian yang macam tu ke?


ni bukan nak kondem pasal tubuh korang atau pasal niat korang atau pasal keimanan korang tapi lebih kepada kalau pakai ni ada tak sekurang-kurangnya rasa malu?

nasi tambah: selamat berpuasa, bersahur dan berterawih semua :)


Comments

Popular posts from this blog

macam mana nak jadikan baju anda yang kosong dan kusam MENJADI CANTIK, MENARIK DAN BERSERI-SERI

Assalamualaikum semua, WHATSAPP 0139729066 WHATSAPP 0139729066 Korang tahu kan, raya kita pada tahun ni ialah pada 6 Julai 2016. Ni dah nak masuk bulan 2, so maksudnya kalau korang masih tak pilih lagi baju raya atau masih pening nak buat baju style macam mana, aku ada sedikit idea sebagaimana di bawah: http://shidalife.blogspot.my/2015/12/baju-raya-2016.html Siapa yang kat sini  dah buat baju raya? tak kisahlah dah siap atau masih di tailor. Pilihan aku dan family setiap tahun memang plain. sebab apa, banyak kelebihan kain kosong ni. senang nak matchy satu family, senang nak jahit hiasan yang korang berkenan dan lebih nampak happening dan ceria gittewww. haritu aku ada cerita pasal hiasan kan. ni aku nak sambung lagi untuk memudahkan kerja korang. tak kisahlah korang buat jubah ke, kebaya ke, kurung moden ke atau kimono sekalipun, korang boleh tampal dokoh patch ni di baju atau tudung korang. kompem meletop baju raya korang. Percayalah. tak tau apa itu dokoh patch, tengok g

PART 3: POSTPAID CELCOM

okay, kita kembali lagi dengan topik hangat iaitu celcom. macam yang aku bagitau sebelum ni dekat entry ni . ok, macam yang kita tau kat malaysia ni ada dua jenis je iaitu postpaid n prepaid. hari ni aku nak terangkan dengan lebih lanjut pasal postpaid. biar semua orang paham dan jelas. x paham jugak, boleh tanya aku I WILL FOCUSED ON THE IMPORTANT CRITERIA: 1) billing cycle - what on earth is billing cycle. ok i will make u clear, billing cycle means when ur bill been closed every month. usually the date is 3, 7,13,23 n so on. u have to know the billling cycle coz its important to avoid ur call been barr. so, pls check ur bill. and make sure u paid ur bill before the next bill come out :) 2) barring/barred/barr - barr means u cannot make outgoing call n send sms. so, for postpaid customer they are been very particular and annoy if their phone been barr. they will easily been high tempered or sad or disppointed. please ya, ur acc will not been barr just like that. for sure, there is s

BENGKUNG MAKAN HATI U OLLS

Salam semua, Amboiihh kemain lama Kak Vidah tak update blog. Sorry sangat, cuma Kak Vidah nak share berita baik untuk kaum perempuan, para ibu, anak dara dan bukan dara. Kak Vidah nak tanyalah korang ni pernah pakai bengkung atau girdle tak? Amboi kemain straight to the point. Pernah dengar nama sajat? Ala yang popular tu sebab dia lelaki nak jadi perempuan. Mesti pernah dengar kan, kalau google nama dia, berlambak keluar. Kalau pernah dengar bagus, sebab salah satu produk dia memang bagus iaitu bengkung gold dan girdle. Kak Vidah namakan bengkung makan hati. sebab bila orang tengok, terus makan hati..kahkah adik ni review bengkung dalam blog dia latest bengkung size girdle makan hati tak tengok body Marion Counter. P REORDER DIBUKA SEKARANG BENGKUNG SIZE S DAN M AVAILABLE WHATSAP 0139729066 WHATSAP 0139729066