Saturday, May 21, 2011

engagement trend

zahiril adzim dan tunang sheira ayoub
cantik baju sheira (orang kaya bertunang pun tempah hatta dolmat, kalau kita hehe telan air liur jelah kannn)
katanya nak kahwin hujung tahun ni

khairul fahmi dan elia
baru je bertunang, 17 MEI 2011, x tau pulak bila nak kahwin

jimmy dan pasangan
ni orang kaya bagai, bertunang pun pakai kompang segala
kahwin x yah cakapla, tapi tula harapkan panas hingga ke petang tapi rupanya?

elyana dan hubby
baju elyana memang meletup
sekarang elyana dan preggy

yes, i want to talk about engagement notttt i will engage with someone ok, so dont misunderstanding but (plssss pray for me...sobs...sobs). i just want to give my opinion towards engagement trend rite now.

sekarang kan aku tengok (eh, terbahasa melayu la pulak...hikhik) bertunang ni sama naik ngan kahwin. xkiralah dari segi baju ke, hantaran ke, kad ke dan diwar2kan bagai nak kahwin. kalau kahwin 2,3 bulan lagi xper tapi ada yang ikat tali pertunangan sampai bertahun, kenapa ye?

bukan aku nak komplen pasal diorang punya bajet (sebab yelah lain orang lain kemampuan kan), tapi cara mereka bertunang tu bagi aku agak terlebih. paling best yang lelaki pakai baju melayu siap macam nak kahwin dan duduk sepanjang pertunangan (setahu akula, lelaki x hadir pun xper kan sebab mak lelaki yang akan bagi cincin kan).

mungkin sebab nak nampak sedondon dan cantik dalam gambar kan....yeah mungkin jugak. dan seperti yang selalu orang bgtau bertunang sekali saja so nak buat yang terbaik. yeah, mungkin jugak tapiiii kann

aku pernah terbaca dalam soal jawab agama bahawa pertunangan perlu dirahsiakan untuk menjaga aib wanita sekiranya pertungan putus. korang rasa macam mana?

5 comments:

Benu :) said...

congratz shidah nk bertunang.. btw bila ek?? ko nya majlis pertunangan ada kad jemputann ker?? hehehe..

shidaidris said...

haha...aku dah bgtau awl2 ye bukan pasal aku. ko jangan macam2 benu

dd.hasnidar said...

yela.tgk org bertunang skrg mewah sangat,macam nk kawen.siap pelamin bagai.

kan bagus duit tu buat kawen je.takla tertunggu dan tertangguh lama2..

shidaidris said...

hehe....orang ada duit dd, nak buat macam mana kan? kalau kita, memang ah pk macam tu

dd.hasnidar said...

hehe.yela.sbb dia mampu.hehe :)