Wednesday, April 6, 2011

ore kelate puok-puok



peace satu malaysia
saya berkawan dengan semua orang, kaum, negeri :)

apa ko cakap ni shida, ko ingat semua orang faham ke bahasa kelantan....okla,okla aku translate


ore = orang
kelate = kelantan
puok = puak/kaum

pernah x korang masa belajar dulu kat uni atau kolej ( sebab benda ni obvious masa belajar) tengok orang lelaki kelantan hanya berkawan dengan orang kelantan saja. diorang campur dengan orang luar tapi x kamcengla.....

sebab tu orang cakap orang kelantan ni semangat kabilahnya (puak) sangat kuat. so, diorang selesa berkawan dengan orang kelantan jugak tapi benda ni selalunya ketara pada lelaki kelantan, perempuan x sangatla.....bagi akula. sebab tu kalau lelaki negeri luar akan rasa x selesa cikit.

masa aku belajar, memang banyakla gerombolan atau kumpulan lelaki dan kebanyakannya kalau lelaki kelantan, boleh dikatakan semua ahli kumpulan adalah orang kelantan. tapi lelaki kelantan ni baik tau :)

korang rasa betul x?

No comments: